Škola a doba covidová

()

Po 35 letech učení jsem si myslela, že mě nemůže už nic překvapit. I stalo se. Najednou nesedím ve třídě, ale doma, nezvoní, musím sledovat čas a každé ráno usedám k monitoru a leckdy až večer od něho odchazím. Každé ráno už po přihlášení nedočkavé děti čekají v on-line učebně a sdělují si své zážitky. Prostě jim chybí kontakt. Hodina začíná a všichni na povel ztichnou, jsou ukáznění. V hodině pokračujeme v učivu formou výkladu, sdílím obrazovku, píšu na jamboard – tabuli, pouštím prezentace, hrajeme kahoot, quiziz, quizlet. Jako ve škole, přesto doma. Vidíme se jen přes kamery. Někdo je ještě v pyžamu, jiný s maminkou v pozadí, či se psem nebo kočkou v náručí. Stane se, že se někdo během výuky několikát stihne nechtíc vypnout a zase se nám připojí. Někomu nefunguje mikrofon… U velké většiny dětí zaznamenávám snahu porozumět, touhu po učení, po hezké známce, pochvale. l většina rodičů je vstřícná a nápomocná jak dětem, tak nám učitelům.

Hodina s aktivitami ubíhá rychle a my se loučíme a předáváme si s kolegyněmi další třídu na další hodinu. Děti se loučí; ,,Na shledanou, paní učitelko, hezký zbytek dne!“ To mi popřejí ve škole málokdy 🙂 Tak a už čeká v učebně další třída… a potom offline výuka, zadávání úkolů a nekonečné opravování. Už abychom byli zpět ve škole!!!!!

Mgr. J. Bošková, zástupkyně ředitelky školy

Pracovní činnosti ve 3. B distanční formou

Hurá, napadl nový čerstvý sníh! Nápad na domácí úkol z pracovních činností byl hnedle na světě! Vytvořte ze sněhu podle své fantazie libovolné zvířátko. Po dopolední on-line výuce se děti zvesela pustily do zadaného úkolu, již odpoledne rodiče poslali fotografie povedených zvířátek. Mnohokrát děkuji rodičům za spolupráci a za zaslání fotografií.

Mgr. Lenka Rutová, učitelka

Pracovní činnosti v 5. třídě

Téma studená kuchyně, Úkol zněl: Připravte pro rodiče chlebíčky, jednohubky, zelenino4i nebo ovocný salát. Vše vkusně ozdobte, urovnejte na talíře a prostřete rodičům na stůl.

Mgr. Iveta Kellerová, učitelka

Slavnosti slabikáře

Jako každý rok bylo uspořádáno pro žáčky 1.třídy slavnostní předání Slabikáře, který je jakousi první knihou, kterou si prvňáčci umí již samostatně přečíst. Letos bohužel kvůli zvýšeným hygienickým opatřením slavnostní předání neproběhlo v prostorách obecního úřadu, ale v komornějším prostředí školní třídy. Učebna se i proměnila na malou knihovnu se spoustou školních knih a časopisů.

Děti si nejdříve ve skupinkách popovídaly o knížkách, o tom, jakým způsobem a podle čeho si je lidé vybírají a co se z různých žánrů mohou dozvědět. Potom každý samostatně vypracoval pracovní list, ve kterém prokázal znalost písmen, tvoření slabik a čtení s porozuměním. Ten po zdárném vyplnění vyměnil za „kouzelný klíč“, který jim nyní otevře každou knížku, a získal slabikář.

Velmi mě potěšilo nadšení dětí z knih a časopisů vystavených ve třídě, které si o přestávkách rády půjčují, prohlížejí a snaží se vyhledat a číst již známá slova.

Mgr. Helena Langová, učitelka

On-line výuka u nás ve 3. B

Jak probíhá on-line výuka u nás ve 3. B? Ráno se pozdravíme a tím paní učitelka zjistí, jak nám fungují mikrofony, které potřebujeme během výuky. Na začátku hodiny většinu hrajeme on-line hru na procvičení učiva. V hodině používáme pracovní sešity, kartičky, tabulky a netradiční pomůcky pro zpestření výuky. Děti jsou šikovné a velmi pěkně spolupracují. Nedílnou součástí výuky jsou únikové hry které děti motivují procvičit si učení zábavnou formou.

V pracovních činnostech děti v zadaných úkolech velmi pěkně spolupracují s rodiči. Jeden ze zimních úkolů byla tvorba krmítka z pet lahve, všichni čekáme, zda-li krmítko pohostí nějaké ptáčky, pokud ano, děti se pokusí ptáčka na krmítku vyfotit. Jsme rádi, že se takto můžeme on-line vidět a být spolu, ale určitě se více těšíme, až se uvidíme opět ve třídě!

Mgr. Lenka Rutová

Hodina angličtiny

Ve středu první on-line hodinu angličtiny v 9. třídě jsem se připojila na meet a čekala, až bude 8:00 abych mohla začít vysílat. Zapnula jsem kameru a mikrofon, pozdravila děti, vysvětlovala, co budeme dělat atd. po chvíli se ozvala známá věta: ,,paní učitelko, my vás neslyšíme. Vy nás slyšíte?“ Pouze jsem pokývala hlavou, že je slyším. Žáci mi na to sami od sebe ochotně začali pomáhat. Radili mi, co mám otevřít, co zmáčknout, kam se podívat, Už to vypadalo, že se zvuk obnovit nepodaří, až padl poslední verdikt: ,,Paní učitelko, restartujte počítač.“ Restartování samozřejmě pomohlo, objevila se ikonka zvuku a konečně, jsme se vzájemně slyšeli. Všichni jsme měli radost, že se nám zvuk společnými silami povedlo obnovit a mohla pokračovat on-line hodina angličtiny.

Ing, Eva Petrová, učitelka

Výuka on-line

Výuka on-line v současnosti tvoří důležitou součást vzdělávání dětí. Je dobře, že tato možnost existuje, ale jedná se o provizorium, které snad brzy skončí a zase zasedneme do školních lavic.

Pro děti prvního stupně základní školy se tato výuka ukazuje jako velmi náročná. Velice proto oceňuji pomoc rodičů. Většina žáků se ale výuky účastní sama a zvládá spoustu neskutečně důležitých věcí, třeba dávat pozor, když je v domácím prostředí nikdo nehlídá. Bohužel se délkou této situace zhoršuje například čtení, které on-line nelze prověřit a ze kterého vychází veškeré další vzdělávání.

Všichni se snažíme vše co nejlépe zvládnout a těšíme se na zcela obyčejnou prezenční výuku.

Mgr. Šárka Nováčková, učitelka

My, druháčci

My, druháčci, jsme rádi, že se můžeme učit ve škole a povídat si a hrát s kamarády. Společnými silami jsme si v rámci třídních projektů vytvořili tři pohádkové knížky (O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE, O DVÁNÁCTI MĚSÍČKÁCH, O ČERVENÉ KARKULCE), které jsme sami ilustrovali. Podívejte se, jak se nám to povedlo :o)

Mgr. Dagmar Lexová, učitelka

Distanční výuka TV

Tělesná výchova nám chybí. Paní učitelka vymýšlí ale i jiné náhradní aktivity. Děti venčily, hrabaly listí, vynášely odpadky…aj. Na prezenční TV se chodilo na vycházky.

Mgr. M. Raabová, učitelka

4. třída na geocachingu

V říjnu nám, jako všem, začala on-line výuka. Abychom neseděli jen u počítače, vymyslela nám paní učitelka hru v podobě geocachingu. Každý týden jsme pomocí instrukcí, hádanek a souřadnic hledali obrázky a jména indiánských náčelníků. Hra pro nás byla zajímavým a příjemným zpestřením. Byla zakončena tajným pokladem, který ukrýval nejen sladké překvapení, ale i drobné výhody, které budeme moci ve škole využít za nasbírané indiánské kartičky.

Eliška Sejáková – 4. třída

Jak užitečný byl tento příspěvek?

Kliknutím na hvězdičku to ohodnoťte!

Průměrné hodnocení / 5. Počet hlasů:

Zatím žádné hlasy! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Jak jste považovali tento příspěvek za užitečný ...

Sledujte nás na sociálních médiích!

Je nám líto, že tento příspěvek pro vás nebyl užitečný!

Pojďme vylepšit tento příspěvek!

Řekněte nám, jak můžeme tento příspěvek vylepšit?

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*